loading...
آموزش حسابداري
mf.padkan بازدید : 145 یکشنبه 25 مرداد 1394 نظرات (0)

استعلام درخصوص برقراری فوق العاده ویژه برای کارکنان ستادی وزارتخانه ها و سازمانهای مستقل زیر نظر 

جهت دریافت فایل نامه استعلام اینجا کلیک کنید

 

جهت دریافت فایل پاسخ استعلام اینجا کلیک کنید

mf.padkan بازدید : 156 یکشنبه 25 مرداد 1394 نظرات (0)

 

دانلود فایل پاورپوینت “آشنائی با مدل ها وکاربردهای بودجه بندی نوین” 

جهت دانلود فایل پاورپوینت “آشنائی با مدل ها وکاربردهای بودجه بندی نوین” بر روی لینک های زیر کلیک کنید :

لینک دانلود کلیک کنید

mf.padkan بازدید : 113 جمعه 23 مرداد 1394 نظرات (2)

از کلیه دانشجویان علاقمند  وهمه علاقمندان به همکاری با این سایت جهت بروز

 

رسانی مطالب و ارائه اطلاعات مفید دعوت میشود  جهت کسب

 

اطلاعات با من تماس بگیرید maligilan@gmail.com

mf.padkan بازدید : 625 پنجشنبه 22 مرداد 1394 نظرات (0)

 

نکات مهم مالیات ارزش افزوده و علی الراس شدن دفاتر :

دستورالعمل تشخيص ماليات و عوارض از طريـق علي الرأس موضوع ماده 26 قانون ماليات بر ارزش افزوده

در اجراي قسمت اخير ماده 26 قانون ماليات بر ارزش افزوده، به منظور رسيدگي به اظهارنامه يا بررسي ميزان معاملات براي تعيين مأخذ مشمول ماليات و عوارض ارزش افزوده (مبلغ فروش يا درآمد) و تشخيص ماليات و عوارض متعلق دوره يا دوره هاي مالياتي مؤديان ماليات بر ارزش افزوده به صورت علي الرأس، بر اساس اين دستورالعمل مي بايست اقدام لازم به عمل آيد..........

mf.padkan بازدید : 154 پنجشنبه 22 مرداد 1394 نظرات (0)

۱۵۴ سئوال از استانداردهای حسابداری-منبع امتحانی درس مسائل جاری

خلاصه استانداردهای حسابداری ایران شامل نکات مهم و برجسته این استانداردها را به صورت فایل word برای دانلود شما عزیزان قرار می دهم .

برای دانلود بعد از لود شدن کامل صفحه می توانید با کلیک روی آیکن سمت راست و بالای صفحه باز شده  یا کلیدهای ترکیبیی ctrl+s فایل word  فوق را روی سیستم خود ذخیره کنید

mf.padkan بازدید : 829 چهارشنبه 21 مرداد 1394 نظرات (0)

فایل پاورپوینت حسابداری

 

accounting+ppt

 اگر علاقه مند به یادگیر ی حسابداری اون هم ازنوع

لاتینش به صورت پاورپوینت هستید پیشنهاد می کنم

که این فرصت رو از دست ندید و به ادامه مطلب برید

 

 

 

 

 

 

mf.padkan بازدید : 132 چهارشنبه 21 مرداد 1394 نظرات (0)

 

فایل پاورپوینت به حجم ۶۵۹ کیلوبایت و در ۳۶ اسلاید

 

هدف این استاندارد، تجویز ضوابط تعیین و ارائه سود هر سهم، به منظور بهبود قابلیت مقایسه عملکرد واحدهای تجاری مختلف در یک دوره گزارشگری و مقایسه عملکرد یک واحد تجاری در دوره‌های گزارشگری مختلف است. اگرچه به دلیل کاربرد رویه‌های حسابداری متفاوت در تعیین سود، اطلاعات مربوط به سود هر سهم محدودیتهایی دارد با این حال ثبات رویه در تعیین مخرج کسر در محاسبات مربوط به سود هر سهم، گزارشگری مالی را بهبود می‌بخشد. لذا، تأکید اصلی این استاندارد بر مخرج کسر در محاسبه سود هر سهم است.

 
استاندارد حسابداری ۳۰ سود هر سهم


mf.padkan بازدید : 225 چهارشنبه 21 مرداد 1394 نظرات (0)

دانلودآموزش نرم افزارهای حسابداری رافع 7 همراه با سوال و پاسخ تشریحی

آموزش و معرفی نرم افزار رافع 7 همراه سوالات پیمانکاری و بازرگانی با پاسخ تشریحی کامل

این کتاب صرفا جهت آموزش جزئی و آشنایی با نرم افزار رافع 7 می باشد که سعی شده برای فهم بهتر کاربر از نمونه پروژه و جواب تشریحی استفاده گردد. نکته: حتما برای استفاده از این اثر نسخه رافع 7 را داشته باشید.  

 

 

 

 

mf.padkan بازدید : 124 چهارشنبه 21 مرداد 1394 نظرات (0)

حقوق کارگران پیمانکار و رسمی یکسان شد

مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران از همترازی نیروهای پیمانکاری با نیروهای قراردادی و رسمی با بخشنامه جدید خبر داد و گفت:اجرای این بخشنامه احیای ماده ۳۸ قانون کار و مقاوله نامه شماره ۱۰۰سازمان iloبود.

فرامرز توفیقی با اشاره به وجود نیروهای پیمانی در شرکت ها گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی برای تأمین نیروی انسانی خود از نیروی کارشرکتی یا همان پیمانکاری استفاده می کردند. یعنی در خط تولید نیروی کار پیمانکاری داشتیم و در کنار آن کارگری بود که استخدام کارخانه ها بود که درآمد کارگر استخدام کارخانه به مراتب بیشتر از حقوق کارگر پیمانکاری بود که این عمل نقض ماده ۳۸قانون کار و همچنین نقض مقاوله نامه شماره ۱۰۰ سازمان iloبود، چرا که در آنجا بیان می کند تمامی مزایای قانونی نیروی کار موضوع قرارداد یا یکسان سازی پرداخت ها در کارگاه مادر و کارگاه پیمانکار در مشاغل هم ارزش باید انجام شود که در حال نقض بود.

وی بیان کرد: این موضوع را به شدت دنبال کردیم و هدفمان این بود اگر کارفرما نیرو را به پیمانکار واگذار می کند آنها بتوانند در شرایط یکسان حقوق برابر دریافت کنند و خواستار اجرای همترازی نیروهای شرکتی استخدامی و قراردادی شدیم.

مشاور مجمع عالی نمایندگان کارگران از ابلاغ بخشنامه جدید معاونت روابط کار به ادارات تعاون،کار و رفاه استان ها خبر داد و گفت: در این بخشنامه رعایت برخی موارد درباره قراردادهای نیروهای شرکتی و پیکانکاری تأکید شده است.

به گفته توفیقی بر اساس این بخشنامه کارفرما موظف است تا همترازی نیروهای پیمانکاری با نیروهای قراردادی و رسمی دیگر بنگاه ها را رعایت کند و اگر قرار است نیروهای شرکتی از کارخانه ای حقوق بگیرند که سایر نیروها می گیرند، در کل مزایا باید شرایط یکسانی دیده شود.

متن کامل ابلاغیه حسن هفده تن، معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها به شرح زیر است:

« همانگونه که مطلع هستید مهمترین سیاست وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کلیدی ترین رویکرد حوزه معاونت روابط کار، اتخاذ تدابیر مبتنی بر پیش بینی، آینده نگری و تدوین سیاست ها و برنامه های راهبردی تحول گرا با هدف صیانت و کرامت بخشی به نیروی کاز از طریق کمک به رشد فراگیر اقتصاد ملی با اهرم واگذاری تمامی تصدی ها به تشکل های تخصصی در بخش خصوصی و ایجاد فضای مناسب و سرشار از اعتماد در جامعه به منظور تحریک و ترغیب سرمایه گذاری در بخش تولید و نظارت عالمانه در فرآیند عملیاتی سازی برنامه های دستاورد محور به منظور جلوگیری از انحرافات احتمالی است.

با توجه به اینکه در شرایط کنونی بسیاری از کارفرمایان خصوصاً در بخش های دولتی و شبه دولتی، برخی از فعالیت های خدماتی را در قالب پیمانکاری و عمدتاً بر اساس قراردادهای یکساله و کمتر به شرکت های خدماتی، مهندسی و پیمانکاری واگذار می کنند، ضرورت دارد در راستای امحای تبعیض در پرداخت ها و رعایت عدالت مزدی در کارهای هم ارزش بر اساس مقاوله نامه بنیادین شماره ۱۰۰ سازمان بین المللی کار (ilo) و در اجرای ماده ۳۸ قانون کار مبنی بر ممنوعیت بهره کشی، پرداخت مزد و مزایای مساوی به کارهای هم ارزش در کارگاه مادر و کارگاه پیمانکار و اجرای دقیق طرح طبقه بندی مشاغل وفق مواد ۴۸، ۴۹ و ۵۰ قانون کار بر موارد ذیل دقیقاً نظارت به عمل آید:

۱-بر اساس مفاد دستورالعمل شماره ۳۸ معاونت روابط کار، کارفرمایان اصلی موظف هستند قبل از انعقاد قرارداد با پیمانکاران، آنها را از تمامی هزینه های قانونی مربوط به حق السعی نیروی کار ناشی از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و رعایت عدالت مزدی برای کارهای هم ارزش در کارگاه مادر و کارگاه پیمانکار به طور شفاف آگاه ساخته و هزینه*های پیش بینی شده را در مبلغ قرارداد منظور نمایند؛ به گونه ای که پیمانکاران علاوه بر دریافت سود عادلانه، به راحتی بتوانند از انجام تمامی تعهدات قاونی خود در برابر نیروی کار برآیند.

۲-چنانچه کارفرمای اصلی یا پیمان دهنده به هر دلیلی از برآورد دقیق تمامی مزایای قانونی نیروی کار در انطباق با مقاوله نامه بنیادین شماره ۱۰۰ و ماده ۳۸ قانون کار در ارتباط با تمامی مزایای قانونی نیروی کار موضوع قرارداد یا یکسان سازی پرداخت ها در کارگاه مادر و کارگاه پیمانکار در مشاغل هم ارزش استنکاف ورزیده و نیروی کار پیمانکار مورد اجحاف قرار گیرد و موارد اجحاف به مراجع کشیده شود، کارفرمای اصلی مطابق ماده ۱۳ قانون کار، قانوناً پاسخگوی مطالبات پیمانکار بوده و کارگران پیمانکار حق دارند بر علیه کارفرمای اصلی اقامه دعوا نمایند.»

mf.padkan بازدید : 169 چهارشنبه 21 مرداد 1394 نظرات (0)

به نام خدا و عرض سلام ، امروز در خدمت شما عزیزان هستیم با یکی دیگر از بخش های مهم مباحث جاری در حسابداری ، به نام حسابداری معاملات ارزی . هنگامی که یک معامله ارزی انجام می شود ، از نرخ روز ارز در تاریخ انجام معامله برای ثبت آن استفاده می شود به عنوان مثال فرض کنید شرکت پرشین در اول شهریور ماه ۱۳۸۸ ماشین آلای را به مبلغ ۵۰۰,۰۰۰ یورو از کشور آلمان خریداری کرده است . نرخ یورو در این تاریخ ۱۲,۱۰۰ ریال می باشد. بدین ترتیب شرکت پرشین این خریدرا اینطور ثبت می کند : ماشین آلات ۶۰۵۰ (بدهکار) و حسابهای پرداختنی ارزی ( یورو) ۶۰۵۰ ( بستانکار) .
در صورتی که بدهی مورد نظر تا پایان سال مالی تسویه نشود ، باید به نرخ ارز در تاریخ ترازنامه مجدداً تسعیر گردد و سود و زیان حاصل از تسعیر ارز نیز شناسایی گردد. دو روش حسابداری برای شناسایی سود و زیان ناشی از تسعیر ارز وجوذد دارد :
روش یک معامله ای
روش دو معامله ای
روش یک معامله ای : در این روش معامله ارزی به عنوان یک معامله واحد در نظر گرفته می شود . به عنوان مثال شرکت آلفا زمانی که نرخ روز تسعیر هر یورو ۹۲/. دلار است کالای ۱ میلیون یورویی را به شرکت آلمانی بفروشد .چنانچه و جه در تاریخ فروش دریافت شود ، شرکت آلفا بابت ۱ میلیون یورو ، مبلغ ۹۲۰,۰۰۰دلار دریافت و به عنوان درآدمد فروش شناسایی خواهد کرد. ولی چنانچه شرکت آلفا برای تسویه ی وجه مهلتی ۳۰ روزه به خریدار آلمانی داده باشد و در پایان مهلت مقرر هر یورو معادل ۹۰/. دلار باشد، شرکت آلفا تنها ۹۰۰,۰۰۰دلار دریافت خواهد داشت . روش یک معامله ای بیان می دارد که نوسانات نرخ ارز در فاصله زمانی بین فروش تا تاریخ تسویه باید به ترتیب زیر شناسایی شود :
فروش ۲۰,۰۰۰ ( بهکار ) حسابهای دریافتنی ( یورو) بستانکار ، همانطور که ملاحظه می کنید ثبت اولیه تاریخ انجام معامله ارزی تعدیل شد. انتقاداتی که بر این روش وارد شده است این است این واقعیت را نادیده می گیرد که شرکت آلفا در صورت دریافت وجه در تاریخ فروش می توانست به جای ۹۰۰,۰۰۰دلار ، ۹۲۰,۰۰۰دلار دریافت کند . در واقع شرکت بابت افت ارزش یورودر طول ۳۰ روز ، متحمل زیانی معادل ۲۰,۰۰۰ دلار شده که در این روش انعکاسی از آن در حسابها داده نمی شود . هیئت استانداردهای حسابداری مالی این روش را رد کرده است .
روش دو معامله ای : تفاوت های ناشی از تسویه یا تسعیر اقلام پولی ارزی واحد تجاری به نرخ هایی که در ثبت اولیه یا در تسعیر این اقلام در صورت های مالی دوره قبل به کار رفته است ، باید به عنوان درآمد یا هزینه دوره وقوع شناسایی شود . طبق این روش فروش صادراتی و وجوه نقد وصولی آن دو رویدار مستقل از هم تلقی می شوند. بنابراین شرکت آلفا باید فروش را به نرخ روز ارز در تاریخ فروش ثبت کند و از آن تاریخ به بعد دیگر حساب فروش را تغییری ندهد . هرگونه تفاوت بین تعداد دلارهایی که می توانست در تاریخ فروش دریافت شود با تعدادی که عملاً در ۳۰ روز بعد دریافت خواهد شد ناشی از نوسانات نرخ ارز بوده که باید به حساب سود یا زیان ارزمنظور شده و در بخشی مجزا از حساب فروش در صورت سود و زیان شرکت گزارش شود.
مطالب از کتاب مباحث جاری در حسابداری تالیف دکتر شکرالله خواجوی خلاصه نویسی شده است .
موفق و پیروز باشید.

mf.padkan بازدید : 195 چهارشنبه 21 مرداد 1394 نظرات (0)

بر اساس تبصره ماده ۷۶ قانون تامین اجتماعی مصوب سال ۱۳۵۴ مجلس، افرادی که در مشاغل سخت و زیان آور مشغول به کارند می توانند با ۲۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه در مشاغل سخت و زیان آور به صورت متوالی یا ۲۵ سال به صورت متناوب، تا سقف ۳۵ روز حقوق بازنشسته ‌شوند؛ یعنی به ازای هر سال، ۱.۵ سال برای بیمه شده به عنوان سابقه محسوب و به همان میزان هم از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شود، ضمن آنکه چهار درصد حق بیمه و مستمری به هنگام تقاضای بازنشستگی برای مدت مزبور محاسبه و از کارفرما مطالبه و وصول می‌شود.

mf.padkan بازدید : 135 سه شنبه 20 مرداد 1394 نظرات (0)

انتقال وبلاگ zihesab .blogfa.com  به رز بلاگ با آدرسا

zihesab94.rozblog.com

جهت اطلاع کلیه علاقمندان به مباحث حسابداری ومدیریت مالی میرسانیم که میتوانید از آرشیو بسیار پر محتوای همین وبلاگ به آدرس زیر  استفاده فرمایید

zihesab.blogfa.com

شایان ذکر است از این پس وبلاگ zihesab94 در رز بلاگ بروز خواهد شد

mf.padkan بازدید : 175 سه شنبه 20 مرداد 1394 نظرات (0)

 

 

 

 

 

                                                                                                                         

فهرستي از آزمونهای حسابداری بصورت آن لاين براي علاقمندان در وبلاگ قرار دادم لطفا برای شروع آزمون روي عنوانها كليك كنيد

تعداد صفحات : 3

درباره ما
بهترين سايت جهت آشنايي وبهره برداري دانشجويان حسابداري از مقالات علمي روز دنيا در زمينه حسابداري مديرت مالي حسابرسي ورشته هاي مربوطه وآشنايي با قوانين ومقررات مالي
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 137
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 73
  • باردید دیروز : 13
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 173
  • بازدید ماه : 450
  • بازدید سال : 4,867
  • بازدید کلی : 116,053